יום 1- עין טייסים

ביום הראשון למסע מים לים לשנת 2016 ניפגש כולנו בקיבוץ צובה, במגרש החניה הגדול של מתקן השעשועים לילדים הנקרא קיפצובה. מיד עם הכניסה בשער הקיבוץ נפנה שמאלה ושוב שמאלה עד הסוף. כאן נשאיר הרכבים ונצא לעין טייסים, אח"כ נחזור לחניית הרכבים.

אורך המסלול –כ- 6 ק"מ, ואנחנו עושים אותו הלוך וחזור (כ-3 ק"מ לכיוון).

רמת הקושי – קל (הליכה על דרך כורכר).גולת הכותרת - בעין טייסים ישנה בריכה מוצלת ונחמדה אליה מתנקזים מי המעיין ולידה ניקבה קצרה.

איך מגיעים:

איך מגיעים לעין טייסים? נוסעים על כביש 1 ירושלים – תל אביב,  אלו שבאים מהמרכז פונים ימינה במחלף הראל לכיוון: מעוז ציון נוסעים לכיכר של צומת הסטף, לוקחים יציאה ראשונה לכיוון קיבוץ צובה, על כביש 395.

מול הכניסה לקיבוץ נעלה לדרך עפר משולטת לעין טייסים עם סימון שבילים ירוק. לאחר כ- 3 ק"מ שביל העפר שובר בחדות שמאלה מול מפרץ חנייה שם נמצא סימון שבילים שחור שיוביל אותנו ברגל, ימינה במעלה הטראסות , מרחק של כחצי קילומטר עד למעיין.

הדרך צופה על אפיקו המיוער של נחל צובה, ולהר איתן שמעבר לנחל. לאורך הדרך יש שטחי חורש טבעי ויער נטוע של אורנים וברושים.

פירוט:

עין טייסים הינו מעיין שכבה שנובע מתוך מערה. בעבר נחצבה בו ניקבה כדי לחשוף את שכבת המים ולהגביר את השפיעה של המעיין. המים זורמים בניקבה שפתחה בצורת קשת, אל בריכת איגום מלבנית ששיטחה 2X3 מטרים ועומקה כמטר וחצי.

סביבת הבריכה מרוצפת באבני האזור, כמו כן נמצאים באזור עצי שקד, אגוז ולימון.

שמו של המעיין על שם ההר שהוא נובע למרגלותיו (בהר הטייסים האנדרטה המרכזית של חיל האוויר). בעבר נקרא המעיין עין אל-ג'וז על שם עץ האגוז שלידו.

הילדים ייהנו מאד להסתובב בניקבה הקטנה– קחו איתכם פנס.