מסלול מאנדרטת הקיבוצים לפארק רמת מנשה - יום שבת 27.4.2024 

 

מסלול זה הוא קטע משביל מגידו שסומן לאחרונה באזור פארק רמת מנשה בו טיילנו בעבר אבל לא בקטע זה.

הגעה למי שישן בחניון בהר גחר:-

מספר רכבים ייסעו אל החניון שאליו מגיעים בסיום ההליכה (מקום מחנה העובדים לשעבר של מנהרת מנשה). חלק מאותם מהרכבים יושארו במקום והשאר ייסעו לתחילה המסלול באנדרטות הקיבוצים.

כל שאר הרכבים נוסעים ישירות לאנדרטת הקיבוצים.רושמים בוויז "אנדרטת הקיבוצים". שעת העזיבה של החניון בהר גחר: לא מאוחר מ- 09:30.

הגעה למי שמגיע מביתו:-

לאלו שבאים מביתם, ייסעו ישירות לאנדרטת הקיבוצים. נא לתכנן הנסיעה כך שתגיעו עד 09:45.

המסלול- מאנדרטת הקיבוצים נלך על סמ"ש סגול ביער עצי מחט לעין שלומית (מעין וברכה גדולה יחסית שימשה ב- 1938 כמקור המים של קיבול משמר העמק). נמשיך ונעבור במערת קבורה חצובה ומבחוץ אבן הגולל. נמשיך ונפגוש את אנדרטת בית הבד לזכרם של סבא ונכד שנהרגו במפולת בעת חפירה ארכאולוגית. משם נמשיך ונגיע לשולי בסיס הגדנ"ע ג'וערה ששימש עוד בטרם הקמת המדינה כבסיס האימונים של מפקדים בפלמ"ח, והיום נטוש.. נחצה את הכביש נפגוש את "דרך סולינג" שנסללה ע"י הבריטים בין ג'וערה למושבה יוקנעם, בשיטה שהובא על ידם מבורמה. נמשיך לאורך נחל זוהרה הזורם, בדרך שרובה מוצלת עד למפגש עם הרכב שהושאר בפארק.

למי שיש ילדים קטנים או/ו למתקשים, יש אפשרות לקצר המסלול בכ- 2.5 ק"מ ובמקום לעלות לאנדרטת הקיבוצים לעלות ל"עין שלומית" (כך לרשום בוויז) ולהמתין לקבוצה שתגיע תוך כשעה. המקום מוצל ונעים לשהייה.

אורך המסלול המלא כ- 9 ק"מ. לינה בחניון הר גחר, במקום שלנו בו אתמול.