מסלול קצר ליום האחרון – נחל שלף- יום א' (ערב חג) 28.4.2024 

 

מסלול יפה מאוד לעונה מאחר ואנו פוגשים 3 מעיינות ושפע זרימות של מים. המסלול הוא קווי.

הגעה- נקודת ההתחלה היא כ- 1 ק"מ דרומית לצומת רמת הכובש, במפגש כביש מס' 762 עם שביל סמ"ש כחול, בדרך עפר. לרשום בוויז "צומת רמת מנשה". כשמגיעים לכיכר של הצומת לא נכנסים לקיבוץ אלא ממשיכים דרומה לגליה/ גלעד נוסעים 900 מ' עד שרואים את השביל הכחול, נכנסים, ומיד חונים בצד הדרך עם הפנים החוצה. במקום נתארגן להקפצה קצרה  של מס' רכבים לנקודת הסיום.

הקפצת הרכב לסוף מסלול יהיה כדלקמן: בכיכר צומת רמות מנשה נפנה לקיבוץ בכביש 6952

נוסעים 2.3 ק"מ ורואים מצד שמאל פניה של שביל סמ"ש שחור היורד לנחל שלף (הפניה שמאל היא כ- 450 מ' לפני שער הקיבוץ). נוסעים על השביל השחור כ 1.3 ק"מ עד מעבר מים של נחל שלף (עד כאן עביר לכל רכב), כאן נחנה את הרכב/ים.

 

המסלול- לאחר כ-600 מטר הליכה בשביל הכחול נפגוש את הנביעה הראשונה והיא של עין שלף שנובע בעיקר אחרי הגשמים. משם נמשיך 400 מטר נוספים ונגיע לעין דמומית, שיש לה נביעה רדודה ונסתרת בין שיחי פטל. נמשיך לצעוד על ה-סמ"ש הכחול כ 1.3 ק”מ נוספים ונראה את טחנת הקמח ואמת המים – לרוב הטחנה תהיה מכוסה בצמחייה, ננסה לא לפספס אותה. נמשיך לצעוד על המסלול הכחול כ- 1.4 ק”מ עד להגעה לעין מחוללים לצד חורשת האקליפטוסים. עין מחוללים הוא המעיין המוכר ביותר לאורכו של נחל שלף (ע"ש פסטיבל המחולות השנתי שנערך בקיבוץ דליה בצעירותנו). מכאן אנו עולים צפונה בדרך עפר ב-סמ"ש שחור עד למפגש עם הרכבים שהקפצנו. אורך המסלול כ 5 ק"מ עד למפגש עם השביל השחור.

הערה-יש קטעים שמי המעיינות עשויים להציף את השביל הכחול, יש להביא איתנו נעלים/ סנדלים שניתן ללכת איתם במים.